Accessibility Tools

Skip to main content

Ahir vam rebre un correu sospitós

Ahir vam rebre un correu sospitós

Mail_sospitós.PNG

Ahir vam rebre un correu sospitós de Nominalia, que el nostre departament administratiu va detectar i pel qual va realitzar alguns esbrinaments abans de precipitar-se a contestar-lo.
Es tractava d'un avís d'urgència recordatori que caduca en 3 dies la renovació del DOMINI d'internet de la nostra empresa i que afecta tots els serveis (web, mails, etc ...) contractat a través de Nominalia.

Et posen un enllaç a través del qual tramites la renovació urgent, perquè si caduca et pots quedar sense comunicació, en la qual has de donar dades bancàries o de targetes de crèdit i pel qual et cobren 65 vegades el preu que et anuncien per això. No es tracta d'una estafa de gran quantia, però si cauen molts afectats es porten el seu guany i d'altra banda, en haver entrat en el seu enllaç, ves a saber quina altra finalitat pot haver-hi.

Xarxes socials internet i concepte seguretat cibernètic

Es va consultar al nostre informàtic que, en principi en no estar al corrent de tots els nostres contractes, s'ho va creure, i malgrat això es va buscar l'última factura de renovació de serveis i es va comprovar que hi havia una autèntica contradicció amb el contingut del correu. Ens vam posar en contacte amb el nostre proveïdor Nominalia i ens va confirmar que deuria tractar-se d'una estafa per haver-ho vist en altres ocasions. Que tinguéssim en compte que Nominalia avisa de la caducitat, sempre, amb un mes i mig d'antelació i sempre que sigui possible a un correu personalitzat, ja que és molt comú que aquests mails "estafa" s'enviïn a correus generals: info, administració .. etc.

Evidentment no l’hem contestat, i hem pensat en compartir-ho com experiència, a causa de tractar-se d'una forma barroera d'extreure diners indegudament, i de ves a saber què més, que qualsevol de nosaltres podria ser objectiu.

Cap professional liberal i cap empresa, per petita que sigui, està lliure de ser objectiu d'aquest tipus d'atacs cibernètics o d’altres. Tota mesura preventiva és poca i en tot cas si l'atac és de més envergadura és bo saber quines mesures correctives hauríem d'aplicar, tant en la gestió de l'atac com en la transferència del cost del mateix. Les assegurances Cyber són de gran ajuda.