Viatges de negocis segurs? Sí, amb la planificació adequada
Viatges de negocis segurs? Sí, amb la planificació adequada
Viatjar és un plaer. Una dita popular, coneguda i estesa arreu. D’ això no n’hi ha cap dubte.
Però potser alguns pensen que només es pot aplicar als viatges d'oci, als viatges que fem durant les vacances, en família o amb amics. És aleshores quan gaudim, ho passem bé i esperem que els problemes siguin inexistents. És a dir, esperem que siguin una experiència plaent.
Però, per molts de nosaltres els viatges de negocis formen part del nostre dia a dia professional. Anem a vendre els nostres productes o comprar a proveïdors cada cop més allunyats i globalitzats. Assistim a congressos i fires. O senzillament una convenció de la pròpia empresa s’ha decidit convocar al seu personal a l'altre punta del continent.
En aquest cas, és probable no esperar una experiència especialment plaent. Es tracta d’assumptes professionals. Però, al menys volem que tot surti bé i puguem tornar amb els objectius acomplerts. No desitgem problemes. És més, no volem imprevistos. I si sorgeixen, volem una solució àgil i, si pot ser, ràpida.
Volem viatges de negocis segurs i ara, totes les empreses poden disposar d’una assegurança de viatges de negocis que permet resoldre qualsevol imprevist. DRACMA us presenta Secure Business Travel, SBT, l’assegurança de viatges de negocis que ofereix més i millors cobertures al millor preu.
I aprofitem per dir-vos que, DRACMA us anirà portant, a través del seu blog, articles i col·laboracions diverses sobre el món dels viatges de negocis. Comencem, com es diu habitualment, des del principi.
Així, podem fer-nos una pregunta. És possible un viatges de negocis perfecte?
Doncs sí, ho és. De fet, el que volem en un viatge de negocis és molt senzill, sobretot si ho comparem amb la complexa logística que significa moure a la família, nens inclosos!! Volem que no sorgeixin imprevistos. I per això, els viatges de negocis es planifiquen. Tant o més que els viatges d’ oci.
Exacte, per evitar al màxim els imprevistos, planifiquem!
Són viatges que a vegades sorgeixen d’un dia per l’altre. Cal tancar un acord o reunir-se amb un potencial client. I cal fer-ho ràpid. Per tant, per començar és bàsic que tinguem tota la documentació pròpia en regla per tal que el viatge no acabi abans de començar o haguem de passar un primer calvari a l’oficina de la policia a l’aeroport. El passaport, el DNI, el carnet de conduir... tot en regla i sense data de caducitat propera.
I on anem? Ens han dit el país, però és el primer cop i no coneixem masses coses excepte les que vam poder llegir en una revista en l’últim viatge de tornada. Des del més senzill i de sentit comú, com el tipus d’adaptador pels endolls o vacunes necessàries, a les que poden influir decisivament en el nostre objectiu, conèixer els costums de la gent del país al que viatgem. Perquè els costums i la cultura també seran presents durant els nostres tractes amb el client interessat en el nostre producte: els horaris, el menjar o una senzilla salutació en la llengua local.
I com hi anem? Sempre portarem equipatge. Sempre present però mai del tot valorat. Evitem sorpreses, busquem comoditat. Ningú vol pagar sobrepès o tenir problemes amb l'equipatge de cabina. I si portem mostres de producte, aniran amb nosaltres?. Escollir un equipatge de fàcil transport és imprescindible. La roba, i tot el que necessitem durant un període que pot ser curt però intens s’ha de valorar i organitzar. Escollir bé, organitzar millor i col·locar de forma perfecte.
I un cop allà? A no ser que l’empresa tingui algun tipus d’acord especial, cal escollir bé l’hotel. En un país poc conegut, en una ciutat desconeguda, tenir l’hotel lluny del client o del centre de convencions pot arribar a ser un obstacle. És més, si hi ha algun imprevist per part del client i es produeix un retard en la reunió, cal saber fins a quin punt ens allotgem en un hotel amb tarifes flexibles.
I sí, sense cap dubte, cal assegurar-se de que la Wifi és gratuïta, que hi ha sales de reunió al mateix hotel o a prop. I si no som a l’ hotel, i la nostra eina és l'ordinador, haurem d’estar connectats i en cada país el tema pot canviar. Tot i que darrerament el malson del “roaming” va per bon camí, no es pot oblidar que no tots els països juguen al mateix camp. I com que l’ordinador és la nostra eina de connexió amb la resta del nostre món professional, no oblidem que tot és al núvol i que potser necessitarem accedir a un compte, servei o emmagatzematge des d’un compte protegit. Instal·lar gestors de contrasenyes, antivirus, certificats digitals i activar la localització... tot imprescindible.
No sigui que sorgeixi algun imprevist...
I és aquí on podem acabar dient que tot allò que hem recomanat s’hauria de seguir al peu de la lletra, però que si es fa tampoc podem garantitzar res. Si passa algun imprevist, cal tenir, sí o sí, una assegurança de viatge de negocis.
Sentir-nos protegits davant de qualsevol problema i viatjar tranquils. Ni més ni menys. Cal contractar el producte amb les millors cobertures, adaptades, adequades i personalitzades a les nostres necessitats, amb la flexibilitat necessària i que no sigui un calvari administratiu. Amb un contacte fàcil i constant amb la companyia i a un preu raonable.
Això és una assegurança de viatges de negocis. Una assegurança de viatges de negocis segurs.