Aquests dies de confinament han estat un continu rebre consells, alguns més afortunats i concisos i altres més extensos.
Nosaltres ja vam compartir el passat 19 de març un decàleg per teletreballar molt concís elaborat per AUNNA asociació de corredors d’assegurances, però hem llegit les deu claus perquè el treball no esgoti psicològicament de Isabel Aranda, doctora en psicologia i directora de l’Escuela de Evolución Emocional publicat i compartit a Linkedin, i ens ha semblat oportú repetir, tenint en compte el llarg que se'ns està fent aquest període de confinament obligat i el període que possiblement ens quedi a molts.
Tots estem d'acord que teletreballar no és connectar-se a l'ordinador des de casa. És una altra forma d'interpretar la feina que no és nova i en algunes professions, periodistes o professors etc., la practiquen des de fa temps.
Tampoc és smart-working que significa treballar des d'on sigui i quan el treballador vulgui.
El teletreball requereix una altra visió del rendiment de treball que no requereix ser presencial, sinó que va per objectius i responsabilitats. Suposa redissenyar processos de treball i desenvolupar protocols adaptats a les necessitats tant tecnològiques com de lideratge que requereix la coordinació d'equips en remot.
Per a l'empleat implica, establir pautes d'organització personal que l'aïllament i la pèrdua de referents espacials, temporals i relacionals no li provoqui esgotament, apatia, desorientació i desconnexió de l'organització, i puguin estressar-li.
Les 10 recomanacions que ens transmet Isabel a l'hora d'organitzar el teletreball per evitar aquests efectes psicològics negatius i cuidar la teva salut psicològica són:
1. Preparat en «mode treball»
2. Creat el teu espai de treball
3. Organitza les teves àrees de vida.
4. Estableix les teves prioritats per el dia
5. Tanca temps
6. Negocia amb els teus
7. Gestiona la teva autoexigència
8. Auto-cura psicològic
9. Estigues comunicat
10. Aconsegueix retro informació de la teva activitat
Llegeix més