Accessibility Tools

Skip to main content

Dubtes legals sobre la pandèmia del COVID-19 i l'estat d'alarma

Dubtes legals sobre la pandèmia del COVID-19 i l'estat d'alarma

Ens plau compartir que la companyia de Defensa Jurídica i Assistència en Viatge ARAG, amb la qual tenim convinguda l'Assistència en viatges online a la nostra pàgina web, ha habilitat una pàgina web per resoldre els dubtes legals sobre la pandèmia de l'COVID-19 i l'estat d'alarma: https://www.arag.es/coronavirus/. La pàgina està disponible per a tots els ciutadans, siguin assegurats o no, i el seu contingut, escrit per advocats experts de ARAG, s'actualitzarà cada dia amb informació pràctica i útil.

La iniciativa entronca amb el principi fundacional de la companyia, que creu que tots els ciutadans han de poder exercir els seus drets legals, independentment de la seva situació econòmica. La intenció d'aquesta pàgina és informar i resoldre els dubtes sobre l'estat d'alarma per coronavirus d'una manera àgil, després que la plataforma d'Assessoria Jurídica Telefònica de l'entitat rebés un gran volum de trucades relacionades amb la situació actual.

Cristina González, advocada d'ARAG, explica que la majoria de les consultes laborals tenen a veure amb "els drets dels treballadors davant un ERTE, tràmits de baixa mèdica, desocupació i drets pel que fa a les extincions dels contractes de treball". També s'han rebut molts dubtes sobre custòdia compartida, ajornament del pagament de les rendes de lloguer o sobre quines sancions es poden rebre per l'incompliment de l'estat d'alarma.

La pàgina disposa d'una selecció d'articles del blog d'ARAG relacionats amb la normativa decretada. Per exemple, s'explica qui pot accedir a moratòria de les hipoteques o una guia de teletreball per empleats i empreses. A més, també s'inclou una llista de preguntes i respostes freqüents, enllaços a institucions oficials i el nombre de contacte de l'Assessoria Jurídica Telefònica per a assegurats de la companyia.

Aquesta és una de les iniciatives creades en ARAG per donar suport als ciutadans des de la declaració de l'estat d'alarma, el passat 14 de març. Així mateix, tots els empleats de la sucursal espanyola i portuguesa es troben fent teletreball per mantenir la qualitat del servei als seus assegurats. Per a ells s'ha posat en marxa, de manera interna, un butlletí especial (#YoCompartoDesdeCasa) amb recomanacions i consells per portar el confinament de la millor manera possible.

Salutacions cordials i el nostre desig que seguiu bé.

Cuideu-vos molt.