Imprevistos deguts al Coronavirus
Es tracta d'un imprevist si emmalalteixes pel Coronavirus al viatjar a la Xina? Les notícies d'alerta al brot del coronavirus estan mobilitzant a tots els països perquè no es veu el control definitiu de la malaltia. Viatjar a aquest país quan l'OMS està alertant de prendre mesures preventives extremes, no es pot dir que es tracti d'un imprevist. La garantia que s’atendria en principi a les nostres pòlisses d'assistència en viatge de negocis seria la de Despeses Mèdiques, encara que seria aconsellable que abans de viatjar a la Xina es comuniqués, prèviament a la companyia, els llocs a visitar perquè donés el vistiplau i no sorgissin malentesos posteriors.
Ja no es tracta de viatjar a la Xina, sinó que altres ciutadans que viatgen o que han rebut a persones que han estat en els llocs de la Xina, on hi ha més perill de contagi, ho hagin fet, i sense voler propaguin el virus al traslladar-se a altres llocs del nostre planeta. Estem davant d'un problema de grans magnituds que per descomptat les asseguradores tindran seriosos problemes per atendre els sinistres que succeeixin.
En els viatges podem tenir una prestació en matèria d'evacuació política i desastres naturals, però no veig que una pandèmia quedi coberta en cas d'evacuació forçosa.
Una altra prestació podria ser la de la immobilització forçada (quarantena) motivada per una pandèmia. Aquesta prestació no arribaria a pagar totes les despeses, ja que normalment la limiten a un import que no l’arribaria a sufragar íntegrament, encara que ajudaria.
Què inclou la garantia de cancel·lació del viatge? Normalment, causes de mort o hospitalització pròpia de l'assegurat o d'algú molt proper, compareixença davant la justícia, acomiadament, robatori de documents d'identitat necessaris per al viatge i danys greus a l'habitatge habitual. Per tant, la decisió de no iniciar el viatge com seguint les recomanacions de prevenció, no estarà coberta en pòlissa.
Altres temes a considerar poden ser, si les cancel·lacions les decideixen les línies aèries. En aquest cas, hauria de ser la companyia aèria la que es fes càrrec de la despesa reemborsant l'import dels bitllets o donant altres alternatius. Sens dubte, caldrà reclamar. Per descomptat, si ocorre quan ja és l'hora del vol, la companyia aèria haurà d'atendre al viatger a l'aeroport.