La vulneració de dades personals per apropiació, accés, ús o divulgació no autoritzada és una amenaça entre totes les que es consideren dins els Ciber Riscos.
Tant si ets autònom i tens empleats al teus càrrec, com si ets un empresari amb personalitat jurídica, has de saber que malgrat facis els possibles per tenir un bon ambient de treball, a vegades, les persones reaccionen inesperadament al contrari del que es podria esperar d’elles i que l’assetjament laboral és un dels conflictes que més maldecaps poden donar per les seves conseqüències.
La digitalització de pràcticament tota la documentació, comunicació i treballs encara fa més perillós l'assetjament laboral.
Des de l’entrada en vigor del Reglament General de Protecció de Dades RGPD el maig del 2018, el problema s’agreuja per qualsevol organització empresarial, degut a que les sancions són molt elevades.
Possibles errors, omissions o actes intencionats d’empleats obliguen a les empreses a prendre majors mesures tecnològiques de seguretat, però també de formació continuada.
L’assetjament laboral i difusió de contingut sensible dels empleats és sens dubte preocupant i en aquest article de Marina Rivero publicat per Infoautónomos ens dona la pauta a seguir amb un àudio de títol: ¿Qué hacer ante la difusión de contenido sensible en la empresa?
Una assegurança que posi a la disposició de l’empresa o entitat un servei de Resposta d’incidents assessorant en qualsevol cas, tant jurídica com tecnològicament, és ja una necessitat imminent.
Les despeses de notificació als afectats, d’atenció telefònica per respondre a les seves consultes, de monitorització de la informació compromesa en llocs públics d’internet per evitar l’ús inadequat i les de defensa de la responsabilitat per no haver evitat la vulneració de privacitat la fan, més que necessària, imprescindible.