Sens dubte, quan un “ransomware” ataca els sistemes informàtics d'una empresa, hi ha dues opcions, una, pagar el rescat, o dos, estar aturat fins que els tècnics forenses es vegin capaços de desxifrar tota la informació atacada. Per descomptat, això últim té l'agreujant de no saber, en el temps, la magnitud de la tragèdia, quines dades són les afectades, si són personals de tercers als quals haurem de retre comptes o són confidencials de l'organització i de la fabricació que ens podrà impedir seguir amb normalitat la nostra feina. Un atac amb extorsió produeix una gran confusió. Hi ha casos que l'activitat s'ha frenat més d'un mes amb les conseqüències que això comporta. Sense facturar, sense cobrar de clients, sense pagar a les dates compromeses pagaments obligats, que poden ser de proveïdors o de l'administració pública, etc. En aquest últim cas, amb les seves sancions futures per fora de terminis. I fent més hores extres que les que dona una rellotge. Tot això indica que una ciberassegurança que, garanteixi el pagament d'una extorsió i els honoraris i despeses incorregudes per un especialista que ajudi en la gestió i negociació el rescat, és d'una gran ajuda. La rapidesa en solucionar un atac com el de Garmin que, en 5 dies, diuen haver superat les traves a la comunicació digital, és sens dubte el resultat d'haver pogut realitzar el pagament milionari de 10 milions de dòlars, que moltes empreses no haurien pogut realitzar si no hagués estat, amb total seguretat, per un bon contracte de ciberassegurança.
Per més informació de la noticia publicada ahir per El Periódico
Si vols saber més informació sobre ciberriscos, visita la nostra secció o contacta'ns a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.