L’èxit de la implantació d’una assegurança mèdica d’empresa

assegurança mèdica dempresa

 

La cultura del benestar s'ha readaptat i s'ha convertit en quelcom estratègic.

A l'empresa, tenir la plantilla sana i protegida davant de fets que la posin en perill hauria de ser un objectiu més entre tants que té, per arribar als resultats econòmics esperats.

En el moment en què, dins dels beneficis socials que s'analitzen, s'arriba a la conclusió que s'ha d'oferir Accés a l’Atenció Mèdica Privada, caldrà estudiar quina pòlissa de salut com a col·lectiu d'empresa hauríem de contractar, per això n'hi ha alguns elements clau que s'haurien de plantejar.

Les cobertures, els límits per capitals, els límits per dies, les carències i les exclusions seria si fa o no fa els elements més destacables, però n'hi ha molts més, depenent a quin col·lectiu ens estem dirigint, si a tota la plantilla en general o a determinades persones que, pel seu rang, volem donar-los uns certs avantatges afegits.

M'estic referint en primer lloc, si ens quedarem amb un Pla de Salut amb quadre mèdic concertat o ho volem ampliar amb la possibilitat d'un reemborsament perquè puguin triar lliurement els facultatius que vulguin, a més de tenir els ja concertats per la companyia assegurances.

Contractar una assegurança mèdica privada que serveixi de complement a la sanitat pública té els seus avantatges, tant per a l'empresa que la contracta com per als assegurats que se'n beneficien. Però també té els seus inconvenients si no s'escull bé.

quines avantatges pot tenir?

Entre els avantatges, podem citar el fet que l'accés a proves mèdiques és molt més ràpid a la sanitat privada que a la pública, per la qual cosa els diagnòstics arriben abans i els remeis es poden aplicar amb més celeritat.

Les visites a la sanitat pública, si no són per urgències que passen davant de totes, cal anar al metge de capçalera anomenat per l'ambulatori que, segons la teva residència, t'hagin adjudicat.

Posteriorment, aquest metge generalista demanarà les proves que cregui oportunes amb els resultats de les quals, quan estiguin finalitzades, hauràs d'anar de nou a visitar-te. Aleshores, serà quan el metge de capçalera veurà la necessitat de derivar-te a un especialista que sol·licitarà i que oportunament et trucaran per dir-te que tens una hora de visita.

A la sanitat privada, podem sol·licitar que ens visiti l'especialista directament, per la qual cosa tots aquests tràmits i esperes s'eliminen i obtenim més tranquil·litat.

A més, si no et convenç com t'estan tractant a la sanitat pública, canviar d'equip de metges és pràcticament impossible. Els metges com els infermers són persones i es poden equivocar. Un error en la salut pot costar la vida, per això abans d'entrar a un quiròfan et fan signar l'acceptació de tot allò que et practicaran sense opció a posar una reclamació per desconeixement del risc que corres.

És cert que a la sanitat privada també es dóna aquesta premissa, però la veritat és que, si els resultats de la intervenció no són tant favorables com s'esperava, o sorgeixen imprevistos que ens donen la veritable llauna, podem demanar altres opinions i canviar d'equip sanitari si fos necessari i convenient.

quins inconvenients pot tenir?

Senzillament que si el proveïdor d'aquesta atenció mèdica ens ha seduït per les seves presentacions modernes i boniques, però quan es tracta de donar l'atenció als empleats,

  • aquests no queden satisfets perquè perden més temps del normal a obtenir autoritzacions, o a fer-se proves de diagnòstic o
  • fins i tot si l'especialista demana una prova, i aquesta no està coberta per la pòlissa, o
  • no els atenen al centre sanitari en aquella especialitat i han de canviar de centre, o
  • quan tenen un pronòstic greu se’n adonen que han d'anar forçosament a la sanitat púbica perquè no són atesos,

el departament de persones té un problema i no és menor.

D'altra banda, la part administrativa també és una tasca afegida per determinar quina part de la prima pagada per l'empresa va a compte de l'empleat, perquè ja sigui un familiar, per compartir part del cost de la prima o la seva totalitat. Aquesta tasca s'ha de tenir ben determinada abans d'iniciar un col·lectiu, ja que, segons el nombre de persones, pot ser un caos.

Les altes i les baixes han de ser tramitades amb immediatesa i el control de la facturació ha de comptar amb un proveïdor que ho faciliti, ja que les dates en què de vegades s'adhereix a un empleat pot saltar de mes a la facturació.

Davant la gran varietat d'opcions o plans de salut que podem tenir al nostre abast, contractar una assegurança de salut privada, pot semblar una tasca fàcil, però no ho és, de manera que anar de la mà d'una persona experta pot ser de gran ajuda.

Què hauríem de saber abans de triar un Pla de salut col·lectiu? 

  1. Conèixer bé la plantilla i les seves necessitats
  2. Donar a conèixer els avantatges econòmics i laborals que guanyaran si s'adhereixen
  3. Informar de les cobertures que els pugui preocupar més per si queden cobertes i guanyen celeritat en l'atenció mèdica.
  4. Informar dels serveis inclosos i els de menor cost de mercat que porta un pla de salut d'empresa, que tampoc ho tenen cobert a la sanitat pública.
  5. Anomenar les facilitats que tindran per adherir-s'hi i rebre atenció mèdica.
  6. Donar a conèixer la immediatesa a l'assistència per derogació de carències.
  7. Explicar si hi ha moments en què ells i elles puguin adherir els seus familiars sense haver de donar explicacions de les seves malalties preexistents
  8. No deixar-ho tot a les mans de la prima o preu de l'assegurança i del màrqueting que ens arriba amb la publicitat.

A més de la bona comunicació de les bondats d'un col·lectiu de salut, les persones responsables de la seva elecció han de saber les classes de plans de salut que hi ha  i els 14 punts més importants a valorar d'una assegurança mèdica privada

Si tots aquests passos es realitzen amb prou antelació al venciment de possibles pòlisses individuals, l'èxit està assegurat i la repercussió que hi ha davant dels empleats dóna els seus fruits a l'empresa. Perquè tenir cura de les persones és tenir cura de l'actiu principal de l'empresa.

Si necessites més informació no dubtis a posar-te en contacte. Estem per ajudar-te. 

 

 

 

 

 

 

 

 

9 DRACMA, SL
c/Igualada, 54
Vilafranca del Penedès
T - 93 892 16 50
F - 93 892 03 51
Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account